خودروکده : تحریمهای بینالمللی علیه ایران در حالی در آستانه لغو قرار دارند که به اعتقاد کارشناسان، این اتفاق میتواند اثر خود را بر خودروسازی کشور نیز بگذارد.به گفته کارشناسان، سه حوزه «قیمت»، «کیفیت» و «تولید» در خودروسازی ایران میتوانند متاثر از لغو تحریمها شوند، منتها این اثرگذاری در قیمت و تولید، حداقلی است و در کیفیت، حداکثری.
[1394/04/24 8:53]
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی برنامههای خودروسازان در دوران پساتحریم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا خبر داد...
[1394/06/01 8:30]
در روز چهارم ژوئن، وزرای خارجه و اقتصاد این سه کشور در این نامه، درباره معافیت های تحریمی صحبت کردند که شامل شرکت های اروپایی در زمینه های دارویی، بهداشتی، انرژی، خودرویی، حمل و نقل عمرانی، سازمانی و بانکی میشود.
[1397/03/17 14:00]
مقامات آمریکایی به شبکه انبیسی گفتند که ایالات متحده آمریکا به برنامه فشار اقتصادی حداکثری بر ایران ادامه خواهد داد.
[1397/04/24 13:00]
آخرین آمار واردات خودرو چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 61 درصدی واردات خبر می دهد، آماری نگران کننده برای صنعتی بزرگ. حال این پرسش مطرح است که چگونه دومین صنعت بزرگ کشور تا پایان سال با آمار کم واردات خودرو این صنعت را می چرخاند؟ آیا وعدههای افزایش تولید داخلی باعث شده تا امید این صنعت بر پایه تولیدات بچرخد و اصلا آیا تولیدات داخلی توان جبران جای خالی خودروهای وارداتی در بازار و صنعت خودرو را دارند؟
[1397/05/13 10:00]
براساس تازه ترین اخبار منتشر شده، قیمت دلار در بازار ثانویه در محدوده 8000 تومان تعیین شده است و خودروسازان نیز مانند قطعه سازان قرار است تا ارز مورد نیاز خود را با چنین نرخ هایی از بازار ثانویه تامین نمایند.
[1397/05/15 15:00]
همانطور که احتمالا می دانید، بر اساس جدیدترین تصمیم گیری دولت، واردات هرگونه خودرو خارجی حتی خودروهای هیبریدی ممنوع است؛ اما واردات خودرو هایی به صورت سی کی دی انجام می شود آزاد است و از این رو وارد کنندگان حالا بیش از قبل به فکر مونتاژ خودرو در کشور افتاده اند.
[1397/06/03 16:00]
عدیل نیروی بیش از سه هزار نفر در بخش واردات خودرو در دومین صنعت تولیدی ایران آمار کمی نیست. آماری از خیل عظیم بیکارانی که دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو تعداد آن ها را برای چندماه آینده حدود شش هزار نفر اعلام می کند. حال این پرسش مطرح است که چرا صنعت خودروسازی ایران با ظرفیت و پتانسیل واردات سالانه حدود 10 هزار خودرو به کشور، اکنون باید با حجم زیادی از نیروی بیکار دست و پنجه نرم کند؟
[1397/06/05 11:00]